Miért a Microlearning?

Új megközelítés az új kihívásokhoz!

Kutatások százai vizsgálják a világon, hogyan megy végbe a hatékony tanulás folyamata, mik a módszerei, eszközei és formái.

Számos kutatás igazolja, hogy azokban az esetekben, amikor nagyon gyors, gyakorlati tudás elsajátítására van szükség, a jól megválasztott fókuszú, rövid tananyagok nyújtják a hatékony megoldást, mivel segítenek fókuszálni a figyelmet egy-egy tananyagban rejlő kulcsinformációra (pl. Meyer, K. (2016). How Chunking Helps Content Processing.

Nielsen Norman Group

Kétségtelen, hogy a technikai lehetőségek fejlődése és generációs hatások is közrejátszanak abban, hogy az Y generációhoz tartozó – ma 30-45 éves és az ennél fiatalabb -korosztályok már digitális bennszülöttként, minden szükséges tudással felvértezve használják azokat az eszközöket, amin keresztül ez a fajta tanulás a legkönnyebben elvégezhető (pl. Shank, P. (October 27, 2016) What Do You Know: Should We Train “Digital Natives” Differently?)

ATD Science of Learning Blog

Természetesen ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy a mai információ-túlterhelt világban könnyen elterelődik a figyelmünk Ezért is egyre nagyobb kihívás a hagyományos tréningek során fenntartani a fókuszt. Egyre fontosabb, hogy minél rövidebb időn belül jussunk releváns információhoz akkor is, amikor a munkavégzésünk megkönnyítéséről van szó.

A képzések hatékonyságát is fontos növelni a hallgatók tudásának homogenizálásával. Ezeken kívül, ha az elsajátított tananyagot a képzést követően felelevenítik, elősegíthető, hogy az ismeret beépüljön a mindennapi munkavégzésbe.

A tanulásnak emellett illeszkednie kell a felhasználók életstílusához. Rugalmasan kell alkalmazkodni ahhoz az igényükhöz, hogy maguk határozzák meg milyen ütemezéssel, és lehetőség szerint erőfeszítés nélkül tanuljanak pl. munkába vagy munkából utazás közben, várakozási időben vagy a hétvégén. Emellett fontos szempont az is, hogy a tananyag elsajátítása ne vegyen igénybe túl nagy időszeletet a munkanapból.

És természetesen az sem mindegy, hogy mennyire modern, izgalmas, vagy éppen az, hogy a kedvenc eszközön végzett tevékenységgé tud válni egy tanulási folyamat, ami korábban komoly erőforrás ráfordítást és figyelmi fókuszt igényelt.

A fenti folyamatok együttesen inspiráltak minket arra, hogy ezen a tanulási csatornán olyan “win-win” lehetőséget kínáljunk, amely jól alkalmazható eszközt ad a vállalatok kezébe a tanulási folyamataik korszerűsítésére, a költséggazdálkodásuk optimalizálására, a munkáltatói márkájuk tovább építésére; ugyanakkor a tanulóknak pedig lehetőséget a szabadabb, boldogabb és egyben hatékonyabb tanulásra.