Időmenedzsment

Manapság az idő az egyik legdrágább kincsünk. A képzésen részt vevők elsajátítják a hatékony munkaszervezés elméleti alapjait és eszközeit. Azonosítják azokat a külső és belső tényezőket, melyek a mindennapi munka során gátolják az együttműködést, és lassítják a folyamatokat. Megismerkednek az időmenedzsment különböző technikáival, feltárják a saját személyiségükből fakadó időgazdálkodási stílusukat és kiválasztják a személyiségükhöz illő módszert.

Milyen területeken fejlesztheti időmenedzsment technikáit, ha részt vesz a mi tréningünkön?

  • időgazdálkodási módszerek (módszeres, intuitív, rugalmas, alapos)
  • rossz időgazdálkodás (tünetek, látszólagos rejtett előnyei, valódi okai, következményei)
  • leghatékonyabb idő meghatározása – módszer
  • hatékonyság növelése – meddig fokozható?
  • célok meghatározása – szükségessége, alapelvei, módszerek
  • akciótervek készítése, határidők, jutalmazás fontossága, tervezési folyamat
  • prioritások állítása:
  • prioritások (munkakörből eredő, szakmai prioritások, saját prioritások)
  • prioritás állítási módszerek: „key results areas”, ABCDE-módszer, Pareto-elv alkalmazása
  • időrablók – hová folyik el az idő? Time Log módszer
  • halogatás – mit, miért, hogyan?
  • milyen technikákat lehet alkalmazni, hogy a „nem szeretem feladatok” is elvégzésre kerüljenek (pl. GTD, „Pomodoro technika”, „life hacking” módszerek)
  • in-tray feladat a priorizálás és a delegálás gyakorlására – heti naptár készítése
  • fontos-sürgős feladatok, nekem kell-e elvégeznem a feladatot? (delegálás)
  • előre nem látható feladatok kezelése
  • félbeszakítások kezelése, feladatok tömbösítése.